Пізнавально активний розвиток дітей дошкільного віку
Творчість — діяльність людини, спрямована на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей (нові твори мистецтва, наукові відкриття, інженерно-технологічні, управлінські чи інші інновації тощо). Необхідними компонентами творчості є фантазія, уява, психічний зміст якої міститься у створенні образу кінцевого продукту (результату творчості). Творчість може розглядатися у двох аспектах: психологічному й філософському. Психологія творчості досліджує процес, психологічний "механізм" протікання акту творчості як суб'єктивного акту індивіда. Філософія розглядає питання про сутність творчості, що по-різному ставилося в різні історичні епохи.
Творчість — вищий рівень логічного мислення, це напруження всіх духовних сил людини. Це означає:
Проникливе спостереження за явищами.
Гнучкість мислення та уяви в їх складному поєднанні.
Вибіркове запам'ятовування.
Вольове напруження, реалізоване в наполегливому пошуку відповіді.
Пильна увага.
Емоційне натхнення.
Що потрібно для творчості?
Оригінальність;
нові думки і дії;
високий рівень знань;
уміння аналізувати явища, порівнювати, узагальнювати; багато працювати
Які особистісні якості потрібні для творчості?
Уміння доводити розпочату справу до кінця;
сміливість думки;
уміння бачити більше ніж інші.